5 NAJČEŠĆIH POGREŠAKA KOD ČETKANJA ZUBI

1. POGREŠKA

Nepravilno četkanje zubne površine uz zubno meso. Veliki broj ljudi, osobito djeca, uopće ne četkaju to područje što se može prepoznati po naslagama plaka, a kasnije i kamenca na području zubnih vratova (granica zuba prema zubnom mesu). To područje treba četkati nježno kružnim pokretima, a četkicu pri tome držati pod kutem od 45 stupnjeva.

2. POGREŠKA

Ne četkanje unutarnjih površina zuba (površine zuba okrenute prema jeziku u donjoj čeljusti, odnosno površine okrenute prema nepcu u gornjoj čeljusti). Osobito je važno dobro očetkati jezične strane donjih prednjih zuba jer se iza njih nalaze otvori izlaznih kanala žlijezda slinovnica pa se na tim površinama taloži najveća količina zubnog kamenca.

3. POGREŠKA

Ne četkanje međuzubnih prostora. Ti prostori obuhvaćaju i do 40% površine zuba i jedino se mogu očistiti zubnim koncem i/ ili interdentalnom četkicom. Ako ne koristite bar jedno od tih pomagala u svojoj svakodnevnoj zubnoj higijeni znajte da vaši zubi nisu očišćeni u potpunosti. Parodontolozi prednost daju interdentalnim četkicama.

4. POGREŠKA

Prejaki pritisak četkice na zubnu površinu, te horizontalno četkanje (vrlo često doslovno struganje zuba). I jedno i drugo ne samo da neće očistiti vaše zube već će oštetiti zubnu površinu (najčešće u području zubnih vratova).

5. POGREŠKA

Nekontrolirano korištenje dezinfekcijskih otopina za ispiranje usne šupljine i korištenje zubnih čačkalica. Jedno i drugo izbacite iz upotrebe. Čačkalice u potpunosti zaboravite, a dezinfekcijske otopine za ispiranje usne šupljine koristite isključivo po uputi vašeg doktora dentalne medicine.

Svaka ova pogreška vodi ka oštećenju zuba, razvoju zubnog karijesa, upali zubnog mesa i/ili parodonta.

U vašim je rukama doslovno zdravlje vaše usne šupljine.

Nemojte zaboraviti da tome treba pridodati i obaveznu posjetu doktoru dentalne medicine barem svakih 6.mjeseci jer mi smo tu za Vas, za Vaš sretan, zdrav i blistav osmijeh.